Acquérir des compétences en conception de vidéo pédagogique pour former dans l’enseignement supérieur
Formation et professionnalisation
Published in:
- Unterrichtsvideos in der Schweizer Lehrpersonenbildung / Bäuerlein, K.; Bietenhard, S.; Conk, C.; Longhitano, M.; und Mahler, S. (Hrsg.). - 2025, p. 157-173
English
French
This article presents the results of a doctoral research study (Ramillon, 2024) exploring the progression of Technological Pedagogical Content Knowledge (TPaCK) among teachers’ educators, following the acquisition of knowledge on multimedia learning principles and instructional video design guidelines. The analysis of educational videos produced before and after access to resources, combined with semi-structured interviews, reveals a positive progression in the skills of the designers.
Cet article présente les résultats d’une recherche doctorale (Ramillon, 2024) explorant la progression des capacités d’intégration technopédagogique disciplinaire (TPaCK) chez des formateur·trice· d’enseignant·es, suite à l’acquisition de connaissances sur les principes de l’apprentissage multimédia et les lignes directrices de conception de vidéo pédagogique. L’analyse de vidéos pédagogiques produites avant et après l’accès aux ressources, combinée à des entretiens semi-directifs, révèle une progression positive des capacités des concepteur·trice·s.
-
Language
-
-
Classification
-
Education, teaching
- Other electronic version
-
Version publiée
-
License
-
CC BY-NC-ND
-
Open access status
-
diamond
-
Persistent URL
-
https://fredi.hepvs.ch/hepvs/documents/331534
Statistics
Document views: 5
File downloads:
- bauerlein-et-at_2025_unterrichtsvideos-in-der-schweizer-lehrpersonenbildung_ramillon.pdf: 10