Future Teachers’ Beliefs About Generative AI. Assessing Technology Acceptance as Students or as Aspiring Professionals
Créativité, transformations et innovations en éducation
Published in:
- Journal of Technology and Teacher Education. - 2024, vol. 32, no. 3, p. 383-408
English
French
Generative artificial intelligence (genAI) has undergone rapid advancements, presenting challenges to teacher education. In this study, we explore genAI acceptance among pre-service teachers, concerning both their roles as current students and aspiring professionals. Our survey engaged a sample size of 256 pre-service teachers drawn from six universities in French-speaking Switzerland. Their perspectives offer valuable context for understanding genAI acceptance and calls for a review of the General Extended Technology Acceptance Model for E-Learning (GETAMEL), as genAI shows several peculiarities. For instance, the perceived ease of use seems to be insignificant in predicting acceptance. As genAI continues to evolve, educators’ viewpoints will significantly influence its adoption and transformation within educational contexts. Our results underscore the dynamic landscape of genAI in education and the importance of informed adoption strategies within teacher training institutions.
L'intelligence artificielle générative (genAI) a connu des avancées rapides, ce qui pose des défis à la formation des enseignant·es. Dans cette étude, nous explorons l'acceptation de l'intelligence artificielle générative par les enseignant·es en formation, concernant à la fois leurs rôles en tant qu'étudiant·es actuels et en tant que futur·es professionnel·les. Notre enquête a porté sur un échantillon de 256 enseignant·es en formation initiale issus de six Hautes Ecoles de Suisse romande. Leurs perspectives offrent un contexte précieux pour comprendre l'acceptation de l'IA générique et appellent à une révision du modèle général étendu d'acceptation des technologies pour l'apprentissage en ligne (GETAMEL), étant donné que l'IA générique présente plusieurs particularités. Par exemple, la facilité d'utilisation perçue semble être insignifiante pour prédire l'acceptation. Alors que l'IA générique continue d'évoluer, les points de vue des formateur·trices du corps enseignant en devenir influenceront de manière significative son adoption et sa transformation dans les contextes éducatifs. Nos résultats soulignent le paysage dynamique de l'IA générique dans l'éducation et l'importance de stratégies d'adoption éclairées au sein des établissements de formation des enseignant·es.
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