Research report
A Roadmap for Open Education in Switzerland: First Steps
Créativité, transformations et innovations en éducation
- Suisse : Fonds National Suisse, 2021
English
French
Science has been opening up for some years, with visible impact today in terms of commoning (e.g. Open Access, Open Research Data) and fore coming impacts in terms of opening up to diverse knowledge and cultures (UNESCO, 2021). Open movements represent a way to improve efficiency in education and research relying on long-term ecological agendas, particularly in knowledge societies where science and education are deeply entangled.
The overall objective of this scientific exchange is to discuss Open Education (OE) in Switzerland in a constructive dialogue with international experts. The exchange has started informally on-line in September 2021 and will take place physically in Nantes, backed to the Open Education Global conference (May 22-25, 2022), to capitalise on the presence of international experts.
La science s’ouvre depuis quelques années, avec un impact visible aujourd’hui en termes de mise en commun (par exemple, l’Accès Ouvert, les Données de Recherche Ouvertes) et des impacts à venir concernant l’ouverture à des connaissances et cultures diversifiées (UNESCO, 2021). Les mouvements en faveur de l’ouverture représentent un moyen d’améliorer l’efficacité dans l’éducation et la recherche, en s’appuyant sur des agendas écologiques à long terme, en particulier dans les sociétés de la connaissance où la science et l’éducation sont profondément imbriquées.
L’objectif global de cet échange scientifique est de discuter de l’Éducation Ouverte (Open Education, OE) en Suisse dans un dialogue constructif avec des experts internationaux. Cet échange a débuté de manière informelle en ligne en septembre 2021 et se tiendra en présentiel à Nantes, en marge de la conférence Open Education Global (22-25 mai 2022), afin de tirer parti de la présence d’experts internationaux.
-
Language
-
-
Classification
-
Education, teaching
-
License
-
CC BY-NC-SA
-
Open access status
-
gold
-
Persistent URL
-
https://fredi.hepvs.ch/hepvs/documents/330178
Statistics
Document views: 1
File downloads: