Preprint

Using Research Situations in Classroom for Teacher Training in Mathematics

Formation et professionnalisation

  • 2024
Submitted to:
  • Review of science, mathematics and ICT education. - 2024
English French Training to teach mathematics is a real challenge, often constrained by a lack of practical expertise and conceptions of mathematics teaching inherited from trainees' experiences as students or pupils. To foster a paradigm shift and develop effective professional practices, this article proposes a training approach based on both the Study and Research Paths for teacher education and Research Situations for the Classroom. Through the analysis of this approach and student questionnaires, the article highlights the evolution of relationships and the construction of professional tools through this didactic device. La formation à l'enseignement des mathématiques est un véritable défi, soumise à des contraintes dues à un manque d'expertise pratique, mais aussi à des conceptions de l'enseignement des mathématiques héritées de l’expérience personnelle des stagiaires en tant qu'étudiants ou élèves. Pour favoriser un changement de paradigme et développer des pratiques professionnelles efficaces, cet article propose une approche de formation basée sur les Parcours d'Étude et de Recherche pour la formation des enseignants et sur les Situations de Recherche pour la Classe. À travers l'analyse de cette démarche et des questionnaires des étudiants, l'article met en évidence l'évolution des relations et la construction d'outils professionnels à travers ce dispositif didactique.
Language
  • English
Classification
Education, teaching
License
CC BY
Persistent URL
https://fredi.hepvs.ch/hepvs/documents/328737
Statistics

Document views: 6 File downloads:
  • Stadler_DaRonch_Article_12_june_2024_FV _sent.pdf: 8